14 November 2012

Wordless Wednesday : Doa Awal & Akhir Tahun

Assalamualaikum..

Salam Maal Hijrah kepada semua. Semoga tahun baru membuatkan kita lebih berazam dan beramal kepada jalan lurusNya. 


Nota Kaki : Biasanya kita selalu lupa pasal awal muharram tapi lebih ingat 1 Januari kan ?


13 November 2012

Makan..Makan..Makan

Assalamualaikum..

Kita selalu dengar makan untuk hidup bukan hidup untuk makan. Dan Rasulullah pernah bersabda " Makan sebelum lapar dan berhenti sebelum kenyang " .


Dalam Islam, setiap benda ada cara dan adatnya. Walhal, bab makan pun ada caranya iaitu makan secara sihat. Makan secara sihat ataupun kita pangil diet sangat penting. Rasulullah SAW pun ada diet yang tersendiri :) .

Jangan makan SUSU bersama DAGING
Jangan makan DAGING bersama IKAN
Jangan makan IKAN bersama SUSU
Jangan makan AYAM bersama SUSU
Jangan makan IKAN bersama TELUR
Jangan makan IKAN bersama DAUN SALAD
Jangan makan SUSU bersama CUKA
Jangan makan BUAH bersama SUSU CTH :- KOKTEL

* CARA MAKAN

* JANGAN MAKAN BUAH SETELAH MAKAN NASI , SEBALIKNYA MAKANLAH BUAH   TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.
* TIDUR 1 JAM SETELAH MAKAN TENGAH HARI.
* JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM . BARANG SIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.

Semoga perkongsian ini berguna. Agree with me dearest ? ツ


12 November 2012

Bercinta Selepas Kahwin

Assalamualaikum..

Cinta yang didorong oleh rasa takut kepada ALLAH akan membawa kebaikan dan kebahagian kepada manusia. Sebaliknya cinta yang berlandaskan nafsu tidak akan kekal. Malah akan menyebabkan manusia rasa gundah gulana dan kecewa. Cinta yang sejati dan agung hanyalah untuk ALLAH.



Kebaikan-kebaikan bercinta selepas berkahwin:

Selepas berkahwin ungkapan "I love you" adalah sesuatu yang indah dan tidak salah diungkapkan oleh pasangan.Malah ia dapat memekarkan percintaan antara suami isteri.

Malah,berjalan berpegangan tangan juga tidak salah kerana ianya halal dan menambahkan kemesraan antara pasangan.

Apatah lagi jika kita dikurniakan pasangan yang soleh dan solehah..alhamdulillah kita akan bahagia hingga ke akhir hayat.Pasangan yang sentiasa mencari Madrotillah akan mengecapi keindahan bercinta selepas berkahwin.Segala maksiat akan dapat dielakkan.

Kebahagiaan duniawi dan ukhrawi juga turut sama-sama dapat diseimbangkan.Matlamat utama tentunya syurga dan keredhaan Allah.


"Manusia akan bercinta lagi disyurga,tempat pertama yang melahirkan cinta.Ketika itulah fitrah akan menjadi anugerah yang berharga dan bernilai".


Sumber : Pakar Cinta 

11 November 2012

You’ve Fallen For Me


Assalamualaikum..



You’ve Fallen For Me — Jung Yong Hwa “CN Blue” (Heartstrings)

Lyric Hangul

넌 내게 반했어
우연히도 그렇게 우리 시작됬나봐
처음엔 사랑일꺼라고 꿈에도 몰랐는데 그게 사랑일줄이야
심장이 막 자꾸만 두근두근 거리고
날보면 미소만 흐르고 니맘도 모르게 날 사랑하게 된거야
넌 내게 반했어 반했어 달콤한 내사랑에 녹아버렸어
넌 내게 반했어 반했어 황홀한 내 눈빛에 취해버렸어
see my eyes 넌 내게 빠졌어
see my eyes 넌 내게 반했어
사랑은 늘 갑자기 운명처럼 오나봐
어느날 찾아온 소나기처럼 날 적셔놓고 그게 사랑일줄이야
눈감아도 자꾸만 문득문득 떠올라
빨개진 얼굴을 볼때면 니맘도 모르게 날 사랑하게 된거야
넌 내게 반했어 반했어 달콤한 내사랑에 녹아버렸어
넌 내게 반했어 반했어 황홀한 내 눈빛에 취해버렸어
see my eyes 넌 내게 빠졌어
see my eyes 넌 내게 반했어
나도 널 사랑해 사랑해 이제 널 사랑한다 고백할 거야
나도 널 사랑해 사랑해 내맘이 사랑한다 말하고 있어
see your eyes 나만 바라봐줘
see your eyes 난 너를 사랑해
(see my eyes) 이시간이 지나도 영원히
(see my eyes) 나도 모르게 넌 내게 반했어

Romaji
uyeonhido geureoke uri sijakdoennabwa
cheoeumen sarangilkkeorago kkumedo mollanneunde geuge sarangiljuriya
simjangi mak jakkuman dugeundugeun georigo
nalbomyeon misoman heureugo nimamdo moreuge nal saranghage doengeoya
neon naege banhaesseo banhaesseo dalkomhan naesarange nogabeoryeosseo
neon naege banhaesseo banhaesseo hwangholhan nae nunbiche chwihaebeoryeosseo
see my eyes neon naege ppajyeosseo
see my eyes neon naege banhaesseo
sarangeun neul gapjagi unmyeongcheoreom onabwa
eoneunal chajaon sonagicheoreom nal jeoksyeonoko geuge sarangiljuriya
nungamado jakkuman mundeungmundeuk tteoolla
ppalgaejin eolgureul bolttaemyeon nimamdo moreuge nal saranghage doengeoya
neon naege banhaesseo banhaesseo dalkomhan naesarange nogabeoryeosseo
neon naege banhaesseo banhaesseo hwangholhan nae nunbiche chwihaebeoryeosseo
see my eyes neon naege ppajyeosseo
see my eyes neon naege banhaesseo
nado neol saranghae saranghae ije neol saranghanda gobaekhal geoya
nado neol saranghae saranghae naemami saranghanda malhago isseo
see your eyes naman barabwajwo
see your eyes nan neoreul saranghae
(see my eyes) isigani jinado yeongwonhi
(see my eyes) nado moreuge neon naege banhaesseo

TERJEMAHANNYA

Permulaan dimulai secara kebetulan diantara kita
Pertama, aku tidak pernah tau ini akdan menjadi cinta bahkan did al,m mimpi, tapi
Hatimu tetap berdebar thump thump
Kau tetap tersenyum padakau dan mulai mencintai ku tanpa menyadarinya
Kau jatuh untuk ku, jatuh untuk ku, meleleh pada cinta manis ku
Kau jatuh untuk ku, jatuh untukku, terpesona oleh tatapan menawan saya
Lihat mata ku kau jatuh untuk ku
Lihat mata ku kau telah jatuh untuk ku
cinta selalu datang tiba-tiba seperti takdir
itu merendam ku seperti mandi tidak pernah tahu itu adalah cinta
bahkan mata tertutup teringat kamu dari waktu ke waktu
setiap kali kau melihat wajah mu memerah. Kau jatuh cinta padaku tanpa kau sadarinya
Kau jatuh untuk ku, jatuh untuk ku, meleleh pada cinta manis ku
Kau jatuh untuk ku, jatuh untukku, terpesona oleh tatapan menawan saya
Lihat mata ku kau jatuh untuk ku
Lihat mata ku kau telah jatuh untuk ku
Aku jatuh cinta pada mu juga sekarang akan mengaku sedang jatuh cinta padamu
Aku jatuh cinta pada mu juga hatiku berkata aku cinta pada mu
Melihat matamu hanya melihat pada ku
Melihat matamu aku cinta kamu
(melihat mata ku) selama-lamanya bahkan setelah berjalannya waktu
(melihat mata ku) tanpa sadar kau telah jatuh untuk ku…

Mia Tidur Style


Assalamualaikum..

Hai.. Dah cuti sekolah ghupenya yek. Buat ape je hujung minggu nie ? Mesti sakan update blog, paling tak keluar jalan-jalan pergi shopping kan ? Mimie tiap hari hujung minggu, mana tak nya orang lain pergi sekolah pergi kerja Mimie melangut buat tahik mata. Tapi weekend Mimie tak dapat nak pergi mana-mana pun. huhu

Dalam usia baru mencecah 20 tahun walhal sebelum tue lagi Mimie dah bergelar janda. Janda anak dua tau ? Janda berhias memang tak rr.. sobsobsob nangis sambil lap hingus meleleh. eeeuukkssss ! Bukan main-main status I tau. so, ada lagi ke anak teruna kat luar sana nak I nih.. hohohoiiii.. :p

Nie la anak-anak I. Si abang nama Danial, Si adik nama Mia.

Biasa la anak-anak ramai nih. Ragam pun banyak. Si abang main je tau, mandi dengan makan pun kena paksa. Tido tu memang tak la kan. Si adik pulak tido je memanjang. Main pun kejap-kejap je. Tido pulak macam-macam style ada.

Nie haa style dia. Anak siapa yang tido macam dia ? Share sikit. Heee
Style paling ayu.

Style separa buasss.

Style lepas kena suntik.

Style buat atuk nenek terkejut tengok cucu tido.

Yang nie style paling ganas dan paling buass. Kepala dah tak lekat atas bantal.

Walaupun hanya janda pada anak-anak buah, Mimie akan jadikan pengalaman ini sebagai titik mula belajar untuk timang anak sendiri nanti. Biasa la, I nak anak ramai nanti.  Haha Gatal tak I ?? Eeeuuu. Menyampah kan ! 

10 November 2012

Comeback Entry ...


Assalamualaikum..

Yesss.. Selepas hampir sebulan tak update blog, hari nie Mimie update jugak blog. Ada tak yang menunggu entry dari Mimie ? Soalan perasan gila diri ini pemes. Hehe gurau je lah. Mmmm. Blog tak berupdate sebab tak de kesempatan tapi bila dah berkesempatan kemalasan pulak melanda.

Alhamdulillah, Hari nie umur Mimie dah 20 tahun 2 hari. Dah masuk angka puluh weii umur ambo nih, tua la tuh. Syukur ke hadrat illahi kerana Mimie masih bernyawa di bumi Allah SWT untuk menjalani sisa-sisa hidup yang ada. Ajal maut di tangan Allah SWT, beramalah selagi ada kesempatan. Mimie harap hari-hari yang mendatang mematangkan diri ini. Insyaallah.

Oh ya, students diploma UiTM pasti tengah rancak bercakap tentang result final exam kan ? sesi Jun-Oktober 2012 yang keluar pada 9/11. Tahniah buat semua especially kawan-kawan UiTM Kuala Terengganu. Dengar-dengar ramai yang meningkat naik yakni yang dapat anugerah dekan. Mimie ? Alhamdulillah, I'm one of them. Bangga ke ? Tak terniat pun di hati Mimie nie, sekadar nak menghargai usaha sendiri.

Hadiah for my 20th birthday.. Alhamdulillah