31 December 2011

Al Kisah Tuan Belog






 ABOUT ME. [1992-2011]

Ok. aku nak mula dari nama aku. Nama yang tertulis dalam surat beranak dan IC ialah Nor Syamimi Bt Mohammad yang membawa maksud Cahaya Keharuman. Nak tau wangi ke tak, meh dok dekat aku. Haha
Nama glamor Mimie/Kakak digunakan sejak azali lagi dan sesetengah nama glamor pernah digunakan orang yang pernah bertandang di hati kecil ku ini.. Thanks for the memories. Haha! 

Dilahirkan pada 8/11/1992 di sebuah hospital di daerah Tumpat Hospital Daerah Tumpat. Hari nie still 19 but esok akan ditambah satu walaupun baru sebulan lebih genap 19. Menjalani alam persekolahan di sekolah yang hanya dekat dengan rumah both primary and secondary. SK Chabang Empat dan SMK Chabang Empat. Sekarang di Sekolah Universiti Teknologi Mara kampus Kuala Terengganu, still dekat. yeehaaa
I'm single and available but not interested to fall in love now due to many reasons. Aku percaya cinta tapi tak nak jadi mangsa cinta.

Dilahirkan dalam satu keluarga yang besar dan maybe boleh dikatakan susah. Aku anak ke-5 dari 8 orang adik beradik. Abah aku hanya kerja kampung dan hanya mampu untuk keperluan kami sekeluarga je, tak mampu nak mewah-mewah macam orang lain. Cukup la sekadar kami tak payah berlapar dan mampu ke sekolah. Walaupun abah aku tak berpendidikan tinggi tapi dia sangat pentingkan pelajaran. Itulah pembakar semangat aku Dan sekarang, alhamdullilah kami adik beradik mampu banggakan ibu ayah aku dengan kejayaan masing-masing dan Sekarang aku faham dan sedar {kemiskinan bukan penghalang kejayaan}.



Aku tak tau aku boleh jadi matang atau tak bermula esok hari tapi aku dah tak nak jadi macam budak-budak bermula esok hari

2 comments:

pjie said...

bgus mie...
jgn pikir ape org laen kate yg pasti kta tau ape matlamat hidup kite..

Mimie said...

@pjiethanx jie.. aku sedar diri..